Hlavné aktivity projektu
1. Implementácia extra hodín
Zdôvodnenie aktivity: Súčasná ekonomická a sociálna situácia si vyžaduje v oblasti vzdelávania intervencie do všetkých zložiek vzdelávacieho systému. Moderná vedomostná spoločnosť potrebuje ľudí, ktorí budú vzdelaní a budú disponovať zručnosťami, ktoré si vyžadujú nové pracovné miesta s vysokou pridanou hodnotou. V poslednom období (najmä s nástupom nových komunikačných zariadení ako napr. smartfónov, sociálnych sietí, internetu a pod.) výrazne vzrástli medzi žiakmi problémy s nesprávnou gramatikou (napr. písanie textov bez diakritiky a používanie skratiek) výrazne sa im znížila úroveň slovnej zásoby, znížila úroveň používania spisovnej slovenčiny (používanie slangu) a zároveň u nich klesá schopnosť čítať text s porozumením. Medzi ďalšie negatíva, ktoré majú rastúci trend sú: žiaci majú nedostatočné logické myslenie, znižuje sa atraktivita prírodovedných predmetov, žiaci majú rastúce problémy s príkladmi v rámci predmetu matematika, nevedia využívať matematiku v rôznych súvislostiach v praktickom živote. Nízka úroveň matematickej gramotnosti ovplyvňuje negatívne aj finančnú gramotnosť, ktorú je dôležité rozvíjať u žiakov našej školy aby po absolvovaní štúdia na gymnáziu mohli efektívne riadiť finančné zdroje. Nakoľko vnímame klesajúci záujem zo strany našich žiakov o matematiku a prírodovedné predmety a zároveň vnímame nedostatky v rámci čitateľskej a finančnej gramotnosti potrebujeme súčasný vzdelávací proces rozšíriť o extra hodiny, v ktorých naši pedagógovia budú za pomoci moderných didaktických pomôcok využívať inovatívne a atraktívne formy vzdelávania.
Cieľ aktivity: Zabezpečiť inováciu obsahu a metód vzdelávania s dôrazom na čitateľskú, matematickú, finančnú a prírodovednú gramotnosť.
2. Rozšírenie kľúčových kompetencií
pedagogických zamestnancov
Cieľ aktivity: Podporiť vzdelávanie pedagogických zamestnancov zamerané na moderné vzdelávanie a zabezpečiť výmenu skúseností pomocou pedagogických klubov.
V priebehu realizácie projektu vytvoríme tri pedagogické kluby:
- Klub čitateľskej gramotnosti
- Klub finančnej a matematickej gramotnosti
- Klub prírodovedenej gramotnosti
Cieľová skupina
- Pedagogickí a odborní zamestnanci gymnázia
- Žiaci gymnázia vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami